Rekordowy rok

Biuro Obsługi Klienta Wodociągu Mareckiego
Biuro Obsługi Klienta Wodociągu Mareckiego
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 2 minuty

Rekordowy rok

Mamy jeszcze grudzień, ale już możemy mówić, że dawno (o ile w ogóle) takiej liczby umów nie podpisaliśmy. Dziękujemy i do klientów apelujemy: przy okazji sięgajcie po IBO.

Z działu obsługi klienta otrzymaliśmy informację, że w tym roku zawarliśmy ponad 900 umów na dostawy wody oraz ponad 1000 umów na odprowadzenie ścieków. Czy to dużo? Tak! Spojrzeliśmy wstecz. Jeśli chodzi o umowy na dostawy wody, w żadnym roku poprzedniej dekady nie osiągnęliśmy takiego wyniku. Największą liczbę umów zawarliśmy w 2017 r. (833), w poprzednim roku było ich „tylko” 655. W przypadku kanalizacji bywały już „lepsze” lata. Chodzi o 2013 i 2014 r. Wówczas podpisywaliśmy odpowiednio ponad 2,7 tys. oraz 2,3 tys. umów. Ale tu ważne zastrzeżenie – to nie były zwykłe lata. W tym okresie ruszał program podłączeń do nowo wybudowanej sieci kanalizacji sanitarnej, siłą rzeczy popyt był największy. Od tego czasu co roku podpisywaliśmy plus minus 700 nowych umów kanalizacyjnych.

Trzy refleksje (a raczej dwie plus apel/prośba)

Pierwsza to taka, że Marki nadal są wielkim placem budowy. Deweloperzy zabudowują wolne parcele, widać też nowy trend – wyburzania starych domów i budowy na nich dwu- lub czeropaków. Pamiętajmy, że w Markach jest taniej niż w Warszawie. To dodatkowo stymuluje popyt na mieszkania. Dlatego kolejne lata mogą przynieść podobne liczby – jeśli chodzi o nowe umowy na wodę i ścieki.

Druga refleksja jest taka, że gdyby nie pomoc Unii Europejskiej, to… Marki byłyby miastem pełnym wozów asenizacyjnych (LINK). Dzięki wsparciu z Funduszu Spójności wybudowaliśmy 213 km sieci kanalizacyjnej. Do warszawskiej Czajki odprowadzamy prawie 1,5 mln m. sześc. ścieków rocznie. Warto stale przypominać, że zaczynaliśmy XX wiek z poziomu… 8 km sieci. I żeby nie zapomnieć - mamy też drugą stację uzdatniania wody (także z unijnym dofinansowaniem), która daje spokój na kolejne lata.

I na koniec wspominany apel/prośba. Nasi klienci mogą korzystać bezpłatnie z Internetowego Biura Obsługi Klienta. Część decyduje się na ten krok i za to pięknie dziękujemy! Jednak nie wszyscy, a raczej wciąż jeszcze… mniejszość. IBO dla Państwa to wygoda (informacje otrzymujecie elektronicznie), a dla nas – mniej zakupu papieru, kopert, toneru, czyli bardzo konkretne działanie na rzecz środowiska. Dlatego – zgodnie z miejskim hasłem – Marki Włącz się także w IBO.

Co o tym myślisz?

« wstecz | w górę